OBXECTIVOS
-
Adquirir coñecementos sobre o principio de igualdade e non discriminación por razón de sexo
-
Achegar un marco conceptual sobre o significado e o alcance de igualdade de oportunidades
-
Formar aos/as profesionais en igualdade e en prevención e loita contra a violencia de xénero.
CONTIDOS
MÓDULO 1. SENSIBILIZACIÓN EN IGUALDADE DE OPORTUNIDADES (30 h)
U.D 1. CONCEPTOS BÁSICOS
1.1. Patriarcado.
1.2. Sexo e xénero, roles e estereotipos.
1.3 Igualdade formal e real, equidade de xénero e igualdade de oportunidades entre mulleres e homes.
1.4. Discriminación por razón de sexo e desigualdade de xénero.
1.5. Brecha de xénero.
1.6. Perspectiva de xénero.
1.7. Accións positivas.
1.8. Mainstreaming ou transversalidade da perspectiva de xénero.
U.D 2. EDUCAR EN IGUALDADE: COEDUCACIÓN E EDUCACIÓN NON SEXISTA.
2.1. Referencias aos principais cambios no sistema educativo.
2.2. A educación como axente de socialización.
2.3. O sistema educativo actual e a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes.
2.4. Educación non sexista.
2.5. Coeducación.
U.D 3. O SEXISMO NA COMUNICACIÓN HUMANA
3.1. Comunicación humana
3.2 Imaxe da propia muller na comunicación
3.3 Comunicación verbal non sexista
U.D 4. CONCEPTOS PARA UN MERCADO LABORAL IGUALITARIO.
4.1. Os usos do tempo: espazo privado, público e doméstico.
4.2. División sexual do traballo.
4.3. Dobre xornada.
4.4. Repartición de responsabilidades ou corresponsabilidade.
4.5. Conciliación da vida persoal, familiar e laboral.
U.D 5. PARTICIPAR EN IGUALDADE
5.1. Cidadanía.
5.2. Participación equilibrada.
5.3. Poder e autoridade.
5.4. Empoderamento.
U.D 6. FEMINISMOS NA HISTORIA. EVOLUCIÓN E RETOS.
6.1. O feminismo ilustrado. A primeira etapa
6.2. O feminismo liberal sufragista. A segunda etapa
6.3. O feminismo sesentaiochista. A terceira etapa
6.4. O presente e os retos de futuro.
6.5. Os retos do século XXI
U.D 7. LEXISLACIÓN PARA A IGUALDADE
7.1. Ámbito internacional
7.2 Lexislación comunitaria
7.3 Ámbito estatal
7.4 Lei orgánica 3/2007, do 22 de Marzo
MÓDULO 2. VIOLENCIA DE XÉNERO. PREVENCIÓN E ATENCIÓN AOS MALOS TRATOS. (15 h)
U.D 1. XÉNERO E SAÚDE. PERSPECTIVAS DE XÉNERO NAS FORMAS DE ENFERMAR E MORRER
1.1 Significado dá equidade de xénero en materia de saúde
1.2 Repercusión dás inequidades de xénero non sector da saúde.
U.D 2. MORBILIDADE DIFERENCIAL
2.1 Saúde laboral
2.2 Saúde reprodutiva e sexual
2.3 Saúde mental
2.4 Investigación na saúde
U.D 3. ATENCIÓN ÁS VITIMAS DE MALOS TRATOS
3.1 Aspectos xurídicos e legais.
3.2 Aspectos éticos
3.3 Que é a violencia de xénero
3.4 Profesionais ante a violencia de xénero
3.5 Detección da violencia de xénero
3.6 Valoración do risco vital
3.7 Actuación e seguimento da muller vítima de violencia de xénero.
3.8 Establecemento dun plan de seguridade
3.9 Recuros institucionais
3.10 Prevención da violencia de xénero
AVALIACIÓN
-
A avaliación do Modúlo 1 está formada por 34 preguntas curtas. Todas as preguntas teñen o mesmo valor. O/a alumno/a terá un tempo de 70 minutos para realizado. Para que a proba sexa considerada Apta, o/a alumno/a deberá ter 20 cuestións ben completadas.
-
A avaliación do Modúlo 2 está formada por 15 preguntas curtas Todas as preguntas teñen o mesmo valor. O/a alumno/a terá un tempo de 30 minutos para realizado. Para que a proba sexa considerada Apta, o/a alumno/a deberá ter 9 cuestións ben completadas.
-
O/a alumno/a terá que ter as avaliacións de ambos módulos Aptas para acadar o certificado