OBXECTIVOS
-
Estudar as formas de relacionarse máis habituais entre as persoas e, as formas nas que adoitamos a facernos unha imaxe dos demais.
-
Aplicar os métodos de comunicación que xa coñecemos, ao persoal (sanitario e non sanitario) que traballa en Centros Sanitarios e a usuarios/as (pacientes e familiares).
-
Aprender a usar, de forma habitual, as técnicas asertivas durante o desenvolvemento do noso traballo.
-
Conseguir “esquivar” os erros e barreiras que nos atopamos durante os procesos de comunicación con pacientes e familiares.
-
Saber botar man de todo o aprendido nos temas anteriores e aplícalo en situacións de crise: epidemias, accidentes, catástrofes,…
CONTIDOS
MÓDULO 1. AS RELACIÓNS INTERPERSOAIS
U.D 1 As atribucións causais e os seus sesgos
U.D 2 Como nos formamos unha impresión dos demáis
2.1 Esquemas cognitivos
2.2 Teorías implícitas da personalidade
2.2.1 Factores asociados ao/a perceptor/a
2.2.2 Factores asociados á persoa percibida
2.2.3 Factores asociados ao contido da percepción
MÓDULO 2: A COMUNICACIÓN EN SANIDADE
U.D 1. A comunicación
1.1 O proceso de comunicación
U.D 2 A comunicación non verbal
2.1 Compoñentes non verbais
2.2 Compoñentes paraverbais
MÓDULO 3. ESTILOS DE COMUNICACIÓN
U.D 1. Estilo pasivo ou inhibido
U.D 2. Estilo agresivo
U.D 3. Estilo asertivo
MÓDULO 4. TÉCNICAS E HABILIDADES ASERTIVAS
U.D 1 Habilidades asertivas
1.1 Habilidade para emitir información
1.2 Habilidade para facer autorrevelacións
1.3 Habilidade para formular unha crítica
1.4 Habilidades para solicitar cambios no comportamento ou na realización de tarefas
1.5 Habilidade para expresar opinións.
1.6 Habilidades para pedir que outro confirme ou exprese desacordo.
1.7 Habilidade para facer preguntas
1.8 Habilidade para facer eloxíos
U.D 2 Técnicas asertivas
2.1 Disco Raiado
2.2 Banco de néboa
2.3 Compromiso viable
2.4 Acordo asertivo
2.5 Pregunta asertiva
2.6 Claudicación simulada
MÓDULO 5. ERROS E BARREIRAS NA COMUNICACIÓN
U.D 1.Introducción
U.D 2. Erros debidos ao/a profesional no papel de emisor/a.
U.D 3. Erros debidos ao/a profesional no papel do receptor/a
U.D 4. Erros debidos ao entorno sanitario
MÓDULO 6. ESCOITA ACTIVA
U.D 1. Conduta non verbal ou paraberval do/a paciente
U.D 2. A Comunicación telefónica
MÓDULO 7.ACTUACIÓNS DOS/AS PROFESIONAIS EN SITUACIÓNS DE CRISE
U.D 1. Amosar amabilidade e simpatía cara ao/a paciente
U.D 2. Amosar interese e eficacia no desempeño do seu traballo.
U.D 3.Escoita ao/a paciente
U.D 4 Facilitar a información
U.D 5 Trato a pacientes inseguros/as
U.D 6 Trato a pacientes faladores/as
U.D 7. Trato a pacientes descontentos/as
MÓDULO 8. COMUNICACIÓN EN SITUACIÓNS DE CRISE
U.D 1. Características das situacións de crise
U.D 2. Principios da intervención en crise
U.D 3. Comunicación efectivas nas situacións de crise
U.D 4. Comunicación de información asistencial
U.D 5. Transmisión de malas novas
U.D 6. Comunicación con nenos/as en situacións de crise
U.D 7 Comunicación coas familias
AVALIACIÓN
-
Ao final de cada módulo o/a alumno/a terá que respostar unha serie de preguntas pechadas, tipo test.
-
Istas preguntas ofrecen tres ou catro posibles respostas das que unha o varias das respostas poden ser válidas.
-
O/a alumno/a conta cun tempo de dous minutos por cada preguntaa. Para que sexa considerada APTA terá que ter o 60% das preguntas ben.
-
Contarase con dúas oportunidades, das cales gardarase a maior puntuación acadada.
-
Para obter o certificado, o/a alumno/a deberá ter todas as probas de autoavaliación APTAS.