CURSO: LOTE CURSOS TRANSVERSAIS
HIXIENISTAS DENTAIS
BAREMABLE PARA OPOSICIÓNS, LISTAS DE CONTRATACIÓN, CONCURSO DE TRASLADOS E CARREIRA PROFESIONAL. Certificado baremable inmediato: o día indicado de finalización do curso xa poderás imprimilo.

OBXECTIVO XERAL:
Dar a coñecer as principais técnicas de comunicación e habilidades sociais necesarias para mellorar o trato cos/as usuarios/as das institución santiarias.
CONTIDOS:
1. Habilidades sociais.
1.1 Comunicación
1.2 Habilidades sociais
2. Elementos da comunicación.
2.1 O diálogo e a mensaxe
2.2 A escoita activa
2.3 A empatía
2.4 Sistemas representacionais
2.5 Modelos de comunicación verbal
2.6 Barreras de comunicación
3. A comunicación non verbal.
3.1 Contacto visual
3.2 Expresións faciais
3.3 Xestos
3.4 Postura e orientación corporal
3.5 Comunicación paralinguística
3.6 Humor
4. Técnicas de comunicación entre os/as profesionais e os/as usuarios/as
4.1 Relación entre o/a profesional e o/a usuario/a
4.2 Contexto ou escenario
4.3 Coñecemento do profesional
4.4 Coñecemento do usuario
4.5 A situación
4.6 Continuidade e compromiso
4.7 O procedemento
4.8 Contacto profesional - usuario/a
4.9 A conversa
4.10 Claves para mellorar a relación
4.11 Coaching
AVALIACIÓN
O curso consta de catro módulos e, ao rematar cada un deles, o/a alumno/a deberá realizar unha proba de avaliación.
As probas son tipo test, nela formúlase unha pregunta e se ofertan catro respostas, podendo ser correcta/a unha ou dúas.
Para que o exercicio se considere aprobado, o/a alumno/a terá que ter a metade las respostas correctas; aquelas que se deixen en branco ou sexan erróneas non puntuarán.
O/a alumno/a poderá realizar cada proba dúas veces e gardarase a puntuación máis alta que acade.
Para a obtención do certificado, deberanse ter os catro exercicios resoltos correctamente.
E aquellas que se dejen sin responder o estén erróneas no puntuarán.
OBXECTIVOS
-
Identificar os datos persoais correspondentes ao ámbito sanitario.
-
Coñecer os aspectos xerais da RGPD e o seu ámbito de aplicación.
-
Estudar os dereitos co RGPD otorga aos/ás cidadáns/ás así como os deretios ARCO.
-
Ter información sobre a Avaliación de Impacto na Protección de Datos.
-
Distinguir entre o/a responsable e o/a encargado/a de protección de datos.
-
Coñecer as infraccións e as posibles sancións económicas que pone impoñer a Axencia Española de Protección de Datos.
CONTIDOS
MÓDULO 1. CONCEPTOS BÁSICOS DE LEXISLACIÓN
U.D 1. DEREITO Á PROTECCIÓN DE DATOS E ÁMBITO DE APLICACIÓN
1.1 Introdución
1.2 Normativa vixente
1.3 Ámbito de aplicación da RGPD e da LOPGDGG
1.4 Actuacións para adaptarse á nova normativa
U.D 2. DATOS PERSOAIS
2.1 Definición
2.2 Ficheiros e clasificación de datos
2.3 Datos especialmente protexidos
2.4 Protección de datos especialmente sensibles
2.5 Datos penais
2.6 Tratamento de datos de personas falecidas.
U.D 3. PRINCIPIOS RELATIVOS AO TRATAMENTO
3.1 Tratamento de datos
3.2 Principios do tratamiento de datos
3.3 Deberes de información
3.4 Información dos datos obtidos do/a propio/a interesado/a
3.5 Información dos datos non obtidos do/a propio/a interesado/a
3.6 Información por parte do persoal interesado
3.7 Principios de exactitude
3.8 Principios de integridade e confidencialidade
3.9 Principio de responsabilidade proactiva
3.10 Non cumprimiento dos principios. Infraccións
U.D 4. BASES DE LEXITIMACIÓN
4.1 Xustificación
4.2 Consentimento do/a interesado/a
4.3 Anulación do consentimiento informado
4.4 Categorías especiais
4.5 Bases de lexitimación en categorías especiais
4.6 Datos de obligación legal do/a responsable do tratamento
4.7 Interese vital do/a interesado/a para o tratamento de datos
4.8 Réxime sancionador
U. D 5. DEREITOS DOS/DAS INTERESADOS/AS
5.1 Dereitos a exercitar
5.2 Exercicios dos dereitos
5.3 Réxime sancionador
U.D 6. SUXEITOS QUE INTERVEÑEN NA NORMATIVA DE PROTECCIÓN DE DATOS
6.1 Suxeitos que interveñen
6.2 Persoa física identificable
6.3 Responsable do tratamento
6.4 Encargado/a do tratamento
6.5 Delegado/a da protección de datos
6.6 Representantes
6.7 Autoridade de control
6.8 Destinatario/a
6.9 Terceiro/a
U.D 7. RESPONSABLE DO/A TRATAMENTO
7.1 Responsable do tratamento
7.2 Obrigacións
7.3 Criterios
7.4 Incumprimento das obrigacións
U.D 8. ENCARGADO/A DE TRATAMENTO
8.1 Encargado/a do tratamento
8.2 Relación entre o/a responsable e o/a encargado do tratamento
8.3 Incumprimento das obrigacións por parte do/a encargado/a
MÓDULO 2. A PROTECCIÓN DE DATOS NO ÁMBITO SANITARIO
U.D 1. PRINCIPIOS XERAIS. DATOS RELATIVOS Á SAÚDE.
U.D 2 OBRIGACIÓNS DO/A ENCARGADO/A E DO/A RESPONSABLE DO TRATAMENTO.
2.1 Introdución
2.2 Rexistro das actividades de tratamento. Rexistro RT e Rexistro ET
U.D 3 A HISTORIA CLÍNICA
3.1 Tempo de conservación
3.2 Conservación da Historia Clínica
3.3 Destrución das historias clínicas
U.D 4.CUESTIÓNS PRÁCTICAS
- Acceso á Historia Clínica
- Inspección de sanidade
- Autoridade xudicial
- Dereitos dos/as pacientes
- Historia clínica de menores
- Envío da Historia Clínica
- Rectificación da Historia Clínica
- Supresión da Historia Clínica
- Portabilidade no ámbito sanitario
- Permisos retribuídos
- Localización de pacientes hospitalizados/as
- Publicación de imaxes
- Subcontratación
- Dificultades de acceso á documentación
- Información sobre colaboracións
AVALIACIÓN
Este curso consta de dúas avaliacións correspondentes, cada unha delas, aos módulos polos que está formado.
A primeira delas está formada por 18 preguntas tipo test e, a segunda por 13.
Cada pregunta ofrece catro posibles respostas das cales, só unha é correcta.
Para que a avaliación sexa considerada apta, o/a alumno/a debe ter o 50% das preguntas ben.
Para obter o certificado do curso, as dúas evaluacións teñen que estar aprobadas.
OBXECTIVOS
-
Coñecer e aplicar as técnicas para enfrontar situacións onde se podan presentar actitudes e/ou conductas agresivas.
-
Identificar os/as usuarios/as potencialmente agresivos e a súa posible reacción.
-
Saber aplicar técnicas de restricción.
-
Ser capaz de aplicar as técnicas específicas de contención mecánica para determinados tipos de pacientes.
-
Mostrar as accións alternativas á suxección.
-
Tomar conciencia da importancia do rol que executa como profesional e do tipo de relación que ten que manter co/a paciente.
CONTIDOS
U.D 1. Introducción
U.D 2. Ansiedade e ira
1. Ansiedade
2. Ira
3 Agresividade e outras emocións.
4. Estratexias para manexar a ira e a ansiedade
5. Cómo manexar a ira/agresividade
U.D 3. Estilos interactivos.
U.D 4. O conflito. Manexo do conflito.
1. Formas de intentar resolver conflitos.
2. Fases na resolución de conflitos.
U.D 5. A resolución de problemas
U.D 6. Comunicación e relación profesional-paciente
1. Evolución da relación profesional-paciente.
2. O que espera o/a paciente dos/as profesionais.
3. O/a paciente visto polo/a profesional da saúde
4. O papel dos/as familiares do/a paciente.
5. Os/as profesionais sanitarios
5.1 Os/as profesionáis da saúde e a comunicación.
5.2 O/a profesional sanitario/a e os seus modelos de comunicación.
5.3 O/a profesional da saúde visto polo/a paciente
6. Características esenciais da relación paciente-profesional
6.1 Por que a relación paciente -profesional é un asunto complexo.
6.2 Factores que influen na relación paciente-profesional.
6.3 Tipos de pacientes difíciles.
6.4 Importancia do establecemento dunha relación de confianza.
U.D 7. Consellos para mellorar a relación paciente-profesional
7.1 Pautas para xestionar mellor a relación co/a paciente e o seu entorno.
7.2 Resume de pautas útiles
U.D 8. Actuación en urxencias psiquiátricas
8.1 Medidas para reducir o risco.
8.2 Actuación ante un/unha paciente axitado/a
8.3 Actuación ante un/unha paciente con crise de ansiedade
U.D 9. Protocolo de atención ao/a paciente axitado/a
Anexo I. Técnicas de distracción
Anexo II. Técnicas de desactivación (desescalada) verbal
Anexo III. Procedemento de illamento ou contención física.
U.D 10. Procedementos de actuación con pacientes violentos/as
10.1 Identificación de situacións conflitivas.
10.2 Actuación ante agresións.
10.2.1 Criteriores de valoración do risco: Risgos organizativos e risgos previos á asistencia
10.3 Liñas xeráis de actuación.
U.D 11. Actuación en situacións violentas
11.1 Proceso de desenvolvemento da ira ou hostilidade.
11.2 Intervención recomendada ante iste tipo de persoas e/ou situacións
U.D 12. Habilidades comunicativas pra frear e/ou enfrontar situacións de violencia. Xustificación.
12.1 Autorrevelación.
12.2 Escoita activa
12.3 Contención emocional
12.4 Mostrar empatía
12.5 Resultados positivos ou reforzantes.
12.6 Ofrecer información.
AVALIACIÓN
-
Consta de una serie de preguntas tipo test con varias opcións, do que só unha é válida. Todas preguntas puntúa o mesmo.
-
Para que a proba sexa considerada “apta” e o/a alumno/a poda obter o seu certificado terá que ter o 70% das preguntas ben.
-
Contará cun tempo de 120 minutos e dúas oportunidades
OBXECTIVOS
-
Estudar as formas de relacionarse máis habituais entre as persoas e, as formas nas que adoitamos a facernos unha imaxe dos demais.
-
Aplicar os métodos de comunicación que xa coñecemos, ao persoal (sanitario e non sanitario) que traballa en Centros Sanitarios e a usuarios/as (pacientes e familiares).
-
Aprender a usar, de forma habitual, as técnicas asertivas durante o desenvolvemento do noso traballo.
-
Conseguir “esquivar” os erros e barreiras que nos atopamos durante os procesos de comunicación con pacientes e familiares.
-
Saber botar man de todo o aprendido nos temas anteriores e aplícalo en situacións de crise: epidemias, accidentes, catástrofes,…
CONTIDOS
MÓDULO 1. AS RELACIÓNS INTERPERSOAIS
U.D 1 As atribucións causais e os seus sesgos
U.D 2 Como nos formamos unha impresión dos demáis
MÓDULO 2: A COMUNICACIÓN EN SANIDADE
U.D 1. A comunicación
U.D 2 A comunicación non verbal
MÓDULO 3. ESTILOS DE COMUNICACIÓN
U.D 1. Estilo pasivo ou inhibido
U.D 2. Estilo agresivo
U.D 3. Estilo asertivo
MÓDULO 4. TÉCNICAS E HABILIDADES ASERTIVAS
U.D 1 Habilidades asertivas Habilidade para formular unha crítica
U.D 2 Técnicas asertivas
MÓDULO 5. ERROS E BARREIRAS NA COMUNICACIÓN
U.D 1.Introducción
U.D 2. Erros debidos ao/a profesional no papel de emisor/a.
U.D 3. Erros debidos ao/a profesional no papel do receptor/a
U.D 4. Erros debidos ao entorno sanitario
MÓDULO 6. ESCOITA ACTIVA
U.D 1. Conduta non verbal ou paraberval do/a paciente
U.D 2. A Comunicación telefónica
MÓDULO 7.ACTUACIÓNS DOS/AS PROFESIONAIS EN SITUACIÓNS DE CRISE
U.D 1. Amosar amabilidade e simpatía cara ao/a paciente
U.D 2. Amosar interese e eficacia no desempeño do seu traballo.
U.D 3.Escoita ao/a paciente
U.D 4 Facilitar a información
U.D 5 Trato a pacientes inseguros/as
U.D 6 Trato a pacientes faladores/as
U.D 7. Trato a pacientes descontentos/as
MÓDULO 8. COMUNICACIÓN EN SITUACIÓNS DE CRISE
U.D 1. Características das situacións de crise
U.D 2. Principios da intervención en crise
U.D 3. Comunicación efectivas nas situacións de crise
U.D 4. Comunicación de información asistencial
U.D 5. Transmisión de malas novas
U.D 6. Comunicación con nenos/as en situacións de crise
U.D 7 Comunicación coas familias
AVALIACIÓN
-
Ao final de cada módulo o/a alumno/a terá que respostar unha serie de preguntas pechadas, tipo test.
-
Istas preguntas ofrecen tres ou catro posibles respostas das que unha o varias das respostas poden ser válidas.
-
O/a alumno/a conta cun tempo de dous minutos por cada preguntaa. Para que sexa considerada APTA terá que ter o 60% das preguntas ben.
-
Contarase con dúas oportunidades, das cales gardarase a maior puntuación acadada.
-
Para obter o certificado, o/a alumno/a deberá ter todas as probas de autoavaliación APTAS.
OBXECTIVOS
-
Estudar as distintas culturas pertencentes, aos distintos grupos inmigrantes máis comúns no noso país.
-
Coñecer a teminoloxía máis usada en relación a inmigración e saúde.
-
Comprender certos comportamentos dalgúns/dalgunhas inmigrantes fronte ao sistema sanitario galego.
-
Avaliar as dificultades que poden presentarse na atención ao pertencer a outro país.
CONTIDOS
1. SAÚDE E ENFERMIDADE. CONCEPTOS DE NATUREZA MULTICULTURAL
2. ASISTENCIA SANITARIA NUN CONTEXTO MULTICULTURAL
2.1. A competencia cultural nas organización sanitarias.
2.2. A competencia cultural nos/as profesionais da saúde.
2.3. Atención sanitaria ao/a paciente inmigrante en atención primaria de saúde
2.3.1. Accesibilidad aos recursos sanitarios
2.3.2. Problemas de saúde e atención sanitaria
2.3.3. A saúde mental en inmigración
2.4. Muller inmigrante e saude
2.4.1. Muller inmigrante, saúde e servicios sanitarios
2.4.2. Saúde mental na muller inmigrante
2.4.3. Saúde reproductiva na muller inmigrante
2.5. Aspectos normativos en inmigración y atención sanitaria
3. GLOSARIO DE TERMOS EN INTERCULTURIDADE, SAÚDE E SERVIZOS SANITARIOS
4. O/A PACIENTE INMIGRANTE
4.1 Comunicación verbal
4.2 Paralinguaxe
4.3 Comunicación non verbal
4.4 Xestos
4.5 A cara
4.6 A roupa
4.7 O entorno
4.8 Proxémica ou uso do espazo interpersoal
4.9 Contacto persoal
4.10 Os saúdos
4.11 O tempo e o espazo
4.12 Organización e funcionalidade familiar
4.13 Factores e conductas de risco para a saúde
4.14 Nutrición
4.15 Embarazo e prácticas de maternidade
4.16 Rituales mortuorios
4.17 Prácticas e axentes da saúde
4.18 Estereotipo frente a xeneralización
5. COMPORTAMENTO DO/A INMIGRANTE FRONTE AO SISTEMA SANITARIO
5.1 Barreira común: comunicación e trato.
5.2 Forma na que opera o xénero na relación con sistema sanitario. Soportes e lugares.
5.3 Estilos de comunicación.
6. DIFICULTADES DE ATENCIÓN
6.1 Outros elementos específicos
6.2 Consulta de traballo social
7. ACTUACIÓNS RELACIONADAS COA EDUCACIÓN E PROMOCIÓN DA SAÚDE
8. EXEMPLOS DE CASOS PRÁCTICOS
AVALIACIÓN
A avaliación deste cursos consta dunha serie de preguntas curtas tipo test.
Cada pregunta ten catro posibles respostas pero só unha delas é correcta.
O/a alumno/a ten que ter o 70% das preguntas ben para que o exercicio sexa considerado "Apato". Para esto terá un tempo de 50 minutos e dous intentos.
OBXECTIVO
-
Analizar el papel del lenguaje verbal y no verbal dentro de la comunicación interpersonal.
-
Adquirir estrategias comunicativas que permitan ofrecer una atención de calidad a pacientes con patologías o discapacidades que limiten su capacidad lingüística para ofrecerles recursos materiales y sistemas de comunicación adaptados a sus necesidades especiales, de forma que se estimule su desarrollo comunicativo y se favorezca tanto su autonomía personal, como sus interacciones sociales.
CONTIDOS
MÓDULO 1. O PROCESO DE COMUNICACIÓN
U.D 1. O PROCESO DE COMUNICACIÓN. CARACTERÍSTICAS
1.1 Comunicación verbal
1.2 Comunicación non verbal
1.3 Comunicación telefónica
1.4 Comunicación e confidencialidade
1.5 Comunicación e identificación
1.6 Comunicación e reclamacións
1.7 Comunicación en situacións de conflito e agresividade
U.D 2 BARREIRAS NA COMUNICACIÓN: INTERFERENCIAS E RUÍDOS
2.1 Barreiras tipo físico
2.2 Barreiras tipo fisiolóxico
2.3 Barreiras tipo psicolóxico
U.D 3. PAUTAS PARA MELLORAR A COMUNICACIÓN
3.1 Escoita activa
3.2 Empatía
3.3 Habilidades Asertivas
U.D 4. TÉCNICAS DE COMUNICACIÓN NON VERBAL
4.1 Paralinguaxe
4.2 Kinesia
MÓDULO 2. COMUNICACIÓN CON PACIENTES E FAMILIARES CON ALGÚN TIPO DE DISCAPACIDADE PSÍQUICA
U.D 1. O SISTEMA NERVIOSO
1.1 Funcións
1.2 Anatomía
U.D 2 ASPECTOS COGNITIVOS DAS DEMENCIAS
2.1 Os procesos cognitivos
2.2 Alteracións e trastornos dos procesos cognitivos
U.D 3. COMUNICACIÓN CON PERSOAS CON DEMENCIAS TIPO ALZHEIMER E SIMILARES
3.1 O proceso de comunicación
3.2 A linguaxe verbal e non verbal
3.3 Deterioro da capacidade de comunicación
3.4 Estratexias para mellorar a comunicación co/a enfermo/a de alzheimer
U.D 4 NECESIDADES ESPECIAIS DE COMUNICACIÓN
4.1 Principais trastornos da comunicación e a linguaxe.
4.2 Alteracións da linguaxe e a comunicación asociada a síndromes complexos.
4.3 Alteracións da linguaxe e a comunicación asociados a síndromes orgánicos.
U.D 5 COMUNICACIÓN COS FAMILIARES E O ENTORNO DO/A USUARIO/A
5.1 Necesidades comunicativas das familias
5.2 Habilidades comunicativas
5.3 Comunicación de malas novas
5.4 Abordaxe de situacións difíciles
MÓDULO 3. COMUNICACIÓN CON PACIENTES E FAMILIARES CON ALGÚN TIPO DE DISCAPACIDADE FÍSICA
U.D 1. ADAPTACIÓN DO LÉXICO ÁS CARACTERÍSTAS DO/A PACIENTE
U.D 2. COMUNICACIÓN CON PERSOAS CON DÉFICIT VISUAL
U.D 3. COMUNICACIÓN CON PERSOAS CON DÉFICIT AUDITIVO
U.D 4. COMUNICACIÓN CON PERSOAS CON DÉFICIT MOTOR.
AVALIACIÓN
O curso está formado por tres módulos.
Ao rematar cada un deles, o/a alumno/a deberá realizar unha proba de avaliación final.
As probas consisten nunha serie de preguntas pechadas, formadas por unha frase para completar nas que se dan a escoller varias posibles opción das que só unha é a correcta.
O/a alumno/a contará con dous minutos para completar cada frase.
Para que a proba sexa considera coma APTA terá que ter o 60% das frases de cada proba ben constestadas, dispoñendo de dúas oportunidades para realizar cada proba.
Para que o/a alumno/a reciba o seu certificado de aprobeitamento, terá que ter os exercicios correspondentes aos dous módulos coma APTOS.
O/a alumno/a obterá o seu certificado o mesmo día de finalización oficial do curso. Este é o certificado que acredita a formación recibida e os puntos baremables, co que só terá que imprimilo e presentalo. Estará dispoñible o mesmo día da data oficial de finalización do curso, tan pronto se completen as leccións.
Inicio: 07-04-2025
Fin: 30-05-2025
Prezo: 222 €
Precio en oferta: 210,90 €
Afiliados CIG: 172,00 €
Alumnos NOS: 199,80 €